GRATIS TIPS

GRATIS TIPS


Sådan skaber du en stærk fortælling. Her får du tre tips til at komme igang: 


1. DEFINÉR

 

Formålet med din fortælling. Hvad vil du gerne opnå eller ændre? Stiler du mod et nyt job, vil du udvikle din lederrolle, blive oplægsholder eller noget fjerde?


2. REFLEKTÉR


Over, hvordan du gerne vil opfattes, og hvilke historier du fortæller om dig selv. Vil du eksempelvis gerne tages alvorligt, bør du ikke fortælle historier, hvor du kun fremstiller dig selv som klassens klovn. Vil du gerne opfattes som en leder, der kan få holdet til at arbejde sammen og lade medarbejderne gå forrest, bør du ikke nødvendigvis selv være helten i dine fortællinger. Lad hellere medarbejderne eller jeres kunder være heltene i fortællingen.


3. IDENTIFICÉR


De oplevelser, du har i bagagen, som du kan bruge til at brænde igennem. Tag afsæt i nogle skelsættende øjeblikke i dit liv og din karriere. Hvordan formede oplevelserne dig? Hvornår havde du sidst noget på spil – hvorfor? Gode fortællinger giver et sus i maven, hos dig selv og hos modtageren.


I bogen Storytelling, hvad er din fortælling? Personlig branding reshaped, får du værktøjerne til at skabe en autentisk og stærk fortælling, der styrker dit personlige brand. 

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.

Godkend